הפרטת דואר ישראל יצאה לדרך – מכרז למכירת 20% מאחזקות המדינה

הפרטת דואר ישראל יצאה לדרך - מכרז למכירת 20% מאחזקות המדינה

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

רשות החברות הממשלתיות יוצאת במכרז למכירת 20% מאחזקות המדינה בחברת דואר ישראל, מתוך מטרה להכניס משקיע אסטרטגי שייפתח את החברה ואת שירותי הדואר לטובת הציבור.

רשות החברות הממשלתיות, בראשות עו”ד יעקב (ינקי) קוינט, הודיעה היום (ג’) על הליך מכירת 20% מאחזקות המדינה בחברת דואר ישראל, וזאת בהתאם להחלטת ועדת השרים לענייני הפרטה מס’ מח/ 7 מיום 2 ביולי 2018.

על פי החלטת ועדת השרים, תמכור המדינה עד 40% מאחזקותיה בחברת דואר ישראל בשני שלבים: בשלב ראשון, שהחל היום, תתבצע מכירה למשקיע פרטי אסטרטגי של 20% מאחזקות המדינה בחברה, ובשלב שני, הרשות תפעל למכירת 20% נוספים מאחזקותיה, בדרך של הצעה לציבור בהנפקה בבורסה לניירות ערך, כך ששיעור אחזקותיה של המדינה בדואר ישראל, לא יפחת מ-60%. עוד הוחלט, כי חלק ניכר מתמורת כספי המכירה ישמש כמקור מימון להשקעות ופיתוח בדואר ישראל, בין היתר להמשך קידום בנק הדואר, פיתוח ושיפור השירות לאזרח ופיתוח מוצרים ושירותים חדשים לפי צרכי הלקוחות והתייעלות החברה.

במעמד שר הדיגיטל הלאומי, הממונה על רשות החברות הממשלתיות, חה”כ דודי אמסלם, אמר השר: “הפרטת דואר ישראל היא אחד המהלכים המשמעותיים ביותר בסדרה של הפרטות שאנו מובילים בקרב החברות הממשלתיות. המטרה בהפרטות אלו היא להמשיך לשפר את השירות לתועלת האזרח, בכל מקום בארץ, ולהכניס משקיע אסטרטגי בעל הבנה עסקית, שיביא ערך וייצר סינרגיה לאותן חברות. אנו מאמינים שהכנסת משקיע בסדר גודל הזה, תאפשר לדואר להמשיך לצמוח ולהמריא, ולהציע שירות טוב ויעיל יותר לציבור הרחב.”

הפרטת דואר ישראל
הפרטת דואר ישראל
  • בתמונה: מימין לשמאל:
  • חזי צאיג – יו”ר דירקטוריון דואר ישראל
  • דודי אמסלם – שר הדיגיטל, האחראי על רשות החברות הממשלתיות
  • ינקי קוינט – מנהל רשות החברות הממשלתיות
  • דני גולדשטיין – מנכ”ל דואר ישראל
  • קרדיט צילום: איל קרן

שר התקשורת, חה”כ יועז הנדל: “הפרטת הדואר והרפורמה הן הכרח. הדואר תשתית חיונית שמספק שירות בכל הארץ ובכל מקום. לכן חייבים לשפר את השירות לאזרח, התחרות ואת הכדאיות הכלכלית. לאור הגידול בהזמנת חבילות ובסחר המקוון, הפרטה והכנסת משקיע פרטי לחברת הדואר זה מהלך קריטי. אעשה הכל כדי שהמהלך יצליח״

עו”ד יעקב (ינקי) קוינט, מנהל רשות החברות הממשלתיות: “דואר ישראל היא אחת החברות המובילות בפורטפוליו של החברות הממשלתיות והיא הראשונה בשורת הפרטות שייצאו לדרך בחודשים הקרובים, מתוך מטרה לייצר ערך לציבור. לאחר בחינת הפרטות של חברות דואר בעולם, ראינו שחברות שאליהן הצטרף משקיע אסטרטגי, הפכו ליעילות יותר, איכותיות יותר, ושיפרו משמעותית את רמת השירות ללקוחותיהן”.

רו”ח חזי צאיג, יו”ר דירקטוריון דואר ישראל: “זהו יום היסטורי ואנו מודים על האמון הרב של רשות החברות הממשלתיות בנו. אין זו תחילתו של המסע, כי אם המשך של דרך שאנו מובילים מזה חמש שנים בה עשינו את הבלתי יאמן והצלחנו להבריא את החברה ולספק לעובדים גב איתן ולהחזיר את אמון הלקוחות בנו”

דני גולדשטיין, מנכ”ל דואר ישראל: “אין חברה ממשלתית שעשתה כזו מטמורפוזה כמו דואר ישראל ובפרק זמן כה קצר. בשנים האחרונות הפכנו מחברה תפעולית לחברת שירותים, עברנו שינוי אסטרטגי, וממבנה גיאוגרפי של מרחבים לחטיבות עסקיות הממוקדות בתחומי הליבה של החברה”

חברת דואר ישראל

דואר ישראל היא חברת הלוגיסטיקה ורשת הריטייל הגדולה בישראל עם הפריסה הרחבה ביותר, עם למעלה מ-1,300 נקודות שירות, כ-1,500 דוורים ושליחים וכ-45 מיליון ביקורים בסניפים בשנה. למעשה, מדובר בחברה היחידה המחלקת דברי דואר וחבילות מדן ועד אילת לרבות ברמת הגולן, בנגב, בעוטף עזה, בכפרי המשולש וביהודה ושומרון.

הכנסות דואר ישראל בשנת 2019 הסתכמו ב- 1.84 מיליארד שקל, רווח תפעולי על סך 47.2 מיליון שקל ו EBITDA- בסך 164 מיליון שקלים (8.9% מההכנסות). היקף ההשקעות בטכנולוגיה ובתשתיות הסתכם ב-2019 בסך 150 מיליון שקלים. על פי נתוני אתר statista.com היקף הקניות בסחר המקוון בישראל ב-2020 הוערך בכ- 14.5 מיליארד שקל וצפוי לגדול לכ-24.3 מיליארד שקל בשנת 2024.

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן