סקירת מט”ח שבועית שבין 04/01/10 – 08/01/10

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

דולר-שקל: הדשדוש ממשיך, כהרגלו אם ניתן לומר, מזה תקופה ארוכה, אם כי הדבר די מאפיין לפחות סוף שנה קלנדרית. עם זאת, ראוי לשים לב שכאשר מדובר על מצב בו שום דבר לא השתנה, הרי שהדבר נכון לגבי כל המרכיבים שראינו אותם עד כה – מעבר לדשדוש עדיין ממשיכה המגמה המינורית העולה, תוך שמירה על יציבות עלייה הדרגתית מתונה, בעוד שהמחיר אינו פורץ לכאן או לכאן. לעניין זה ניתן למצוא גם ביטוי במהלך שבוע המסחר החולף בו מצאנו שגם ירידות קלות של הדולר עדיין המשיכו להישען על קו המגמה המינורי העולה מבלי לחרוג ממנו. למרות הכול ניתן גם להבחין שקו התמיכה אי שם בסביבות שער 3.7790 אינו נשבר מטה, כך שיחד עם העליות המתונות וההדרגתיות כנראה שאנו הולכים לקראת מגמת התחזקות של הדולר בקרוב, אולם גם כעת, כפי שהומלץ עד כה, ניכר שהדבר הנכון יותר לעשות הוא עדיין לשבת על “הגדר” ולהמתין להתפתחויות, היות שבסיטואציה כזו של גרף, יחד עם שנה קלנדרית חדשה – הכול יכול לקרות. וזאת במיוחד לאור העובדה שהצמד נכון לרגע זה מתכנס.

יורו-דולר: כפי שהיה צפוי, ואף בא לידי ביטוי בהמלצות בסקירה הקודמת, אכן תחילת שבוע המסחר החולף התאפיינה בהמשך של עליות קלות בשער היורו, אולם לא לזמן רב. כל זאת לאחר שהשער הגיע מוקדם יותר לקו תמיכה משמעותי, שלווה בסימנים של מכירות יתר, אולם לאחר כמה ימי מסחר מצא לחילופין בכיוון ההפוך כמה נקודות בלימה חזקות שלא הותירו למטבע האירופי אפשרות להפגין “שרירים” לזמן רב, בעוד ימי המסחר האחרונים משבוע המסחר החולף חזר לצבוע את הגרף באדום. לגבי ההמשך ניתן להבחין שעדיין ברמת המיקרו הכוח נותר במידה מסוימת בידיהם של הרוכשים דווקא, אך כל זאת כשמדובר בטווח המאוד קצר והמיידי, אולם כשמדובר במבט וניתוח מצב השוק בכללותו, ברמת המאקרו, המגמה עדיין נותרה דובית. חשוב לציין, שלמרות שבאופן זמני הכוח במידה מסוימת אצל הרוכשים לא מן הנמנע שכבר בתחילת שבוע המסחר הנוכחי נוכל להבחין דווקא בירידות, אולם באופן כללי רצוי לעת עתה לקחת כל פוזיציה – בין אם מדובר בלונג או שורט – במנות מאוד מוקפדות ולטווחים קצרים, תוך בחינה מחודשת, חוזרת ונשנית, של תמונת המצב. יש לזכור שאנו בפתיחת שנה קלנדרית חדשה… עדיין, למרות שהכיוון הכללי די ברור יחסית, בכל זאת לטווח הזמן המיידי מסתמנת מידה של אי וודאות, שמקורה בתחילת שנה, ולכן יש לבחון הלאה מה עתיד לקרות לאחר שהשנה כבר תחל את מהלכיה.

סטרלינג-דולר: מי שפעל בהתאם להמלצות מהסקירה הקודמת – שוב לא התאכזב ! נמסר שיש לקחת את עסקאות השורט מאוד בזהירות, שכן מסתמן שהדבר אמור להשתנות – כפי שאכן קרה בפועל. תחילת שבוע המסחר החולף אכן אופיינה בירידות קלות, אולם לאחריהן מצאנו את שני ימי המסחר האחרונים של שבוע המסחר החולף בעליות חדות באופן יחסי. אלה אף פרצו את קו המגמה היורד, בעוד ניכר שהמסחר נסגר מעליו. אולם מאידך אנו גם מוצאים שהשער נתקל בקו התנגדות – חזק ודומיננטי, שלמרות שפרץ אותו תחילה, בכל זאת הוא סגר את יום המסחר תחתיו. יחד עם זאת, עדיין מסתמן במבט רחב כוח להתעצמותו של הפאונד הבריטי, גם אם לא בהכרח במיידי או כבר בתחילת ימי המסחר הראשונים של שבוע המסחר הקרוב, שכן עדיין צריך לבחון את עוצמת פריצת קו ההתנגדות שצוין לעיל. מאידך – גם אין לשכוח שכלל המגמה הינה דובית. מומלץ שגם אם מוצאים בטווח הקרוב עסקאות טובות בכיוון העולה שלא “להיסחף” איתן מידי, שכן המגמה היורדת טרם סימנה על סיומה, בעוד יש בכוחה לחזור, ובמלוא העוצמה.

דולר-יין: גם במקרה זה אנו מוצאים שסוחרים שפעלו בהתאם להמלצות שהובאו בסקירה הקודמת גרפו לכיסם נתח רווחים נאה. הצפי להמשך התחזקותו של הדולר מול היין היפני אכן בא לידי ביטוי במהלך שבוע המסחר החולף. הכוח היה בידיהם של הרוכשים, הדולר פרץ במהלך ימי המסחר של שבוע המסחר הקודם כמה קווי התנגדות, כמו גם את קו המגמה היורד – ובצורה יפה המלווה בעוצמה, תוך שהוא מותיר על הגרף עליות שערים הבאות בתוואי של מגמה עולה “בריאה” ואיתנה. גם בשלב זה הסימנים עדיין תומכים בהמשך התחזקותו של הדולר – הכוח נותר בידי הרוכשים, בעוד שגם במבט רחב של מצב השוק ניתן למצוא שאין הפרעה ממשית להמשך המגמה השוורית של הדולר. אולם, בכל זאת יש להביא בחשבון שאנו ככל הנראה לקראת בלימה מסוימת, גם אם המשכה אכן יהיה עולה כצפוי, וזאת משום שהשער נתקל בקו התנגדות נוסף, ויתר על כן, ניתן להבחין שהעליות היו למשך תקופה ארוכה – גם חדות וגם כמעט ללא תיקון. התיקון האמור צריך להגיע וככל הנראה הוא יגיע ממש בקרוב ! מה גם שאנו קרובים מאוד למצב של רכישות יתר. כל אלה לא מותירים הרבה ספק שבטווח המיידי כדאי להיזהר עם פוזיציות הלונג, ואולי אף נכון לעלות על גל עסקאות השורט קצרות הטווח, שיהוו תיקונים ומימושים בטווח הקרוב – לקראת מה שנראה נכון לעכשיו – המשך התחזקותו של המטבע האמריקאי בהמשך.

ניתוח טכני מבית פורקס פרוז, פורטל מסחר במט”ח
הכותב, רן טוביה, ran.matah@gmail.com , מנכ”ל חברת “מעוף פיננסי” www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר בפורקס בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט”ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של “אחד על אחד” באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום, תוך בקרה על פעילותם וגיבוש אסטרטגיות התואמות צרכיהם האינדיווידואליים ומייעלות ביצועיהם.

אזהרה: אין במובא משום המלצה לרכוש מטבע כלשהו או לסחור בין צמדי מטבעות כלשהם. כמו-כן, אין במובא משום ערובה להצלחה. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. חשוב להדגיש שמסחר במט”ח נושא פוטנציאל רווח גבוה, אך גם טומן בחובו סיכון רב.

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן