מניית גבעות עולם בעבר ובהווה

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

השותפות גבעות עולם הוקמה בשנות ה-90 על ידי גאולוגים ישראלים. השותפות הצליחה לגייס מימון במהירות שיא וכבר בשנת 1994, החברה הנפיקה את המניה הראשונה שלה- מניית גבעות עולם. ההתייחסות של המשקיעים הוותיקים אל מניה זו הייתה בצורה של צחוק. לא הייתה מודעות להשקעה בחברה אשר רוצה להביא קידוחי נפט לישראל. חברת גבעות עולם בתחילת דרכה רק החזיקה בתוכנית של הפעילות שלה ועוד לא עשתה דיי בשביל לשכנע את המשקיעים הפוטנציאליים להשקיע בה. מניית גבעות עולם לא קיבלה תשומת לב הוגנת בהתחלה, אך בהמשך דרכה היא תעשה מהפכה בעולם ההשקעות בכלל, ובהשקעות במניות בכלל בישראל.

התנודתיות של מניית גבעות עולם

מאז ההופעה הראשונה של מניית גבעות עולם ועד שנת 2010, הצליחה חברת גבעות עולם להנפיק עוד 16 פעם. החברה בהרבה פעמים הוציאה מידע אודות הפעילות שלה אל בעלי המניות, אך בדיעבד התברר שהמידע היה מעורפל למדי ולא תמיד ברור לציבור המשקיעים. לטענת המומחים בתחום, ערפול במידע זה הוביל לתנודתיות רבה של מניית גבעות עולם והפך אותה לפופולארית מאוד כמו שהיא עכשיו. עניין הפופולאריות של המניה הוא תוצאה של חוסר חשש מסיכון אצל הרבה משקיעים ישראליים. רוב המשקיעים במניה זו הם משקיעים פרטיים ולא מוסדיים. למעשה רק המשקיע אשר אינו חושש מסיכון, יכול להשקיע במניה כה תנודתית.

מניית גבעות עולם היום ואתמול

לאור כל הנסיונות להקפיא את מניית גבעות עולם על ידי גורמים רבים, לא היו למניה יותר מדי הזדמנויות לשרוד. כתוצאה מאינספור העברות מידע שגוי, אודות קידוחי הנפט במגד 5, התאספה ועידה מיוחדת לענייני השקעות במניות, וכתוצאה מהועידה הוגש דו”ח אודות ערפול אינפורמציה על ידי שותפות גבעות עולם. הועידה ביקשה להקפיא את מניית גבעות עולם ולא להנפיק מניות חדשות עד תום החקירה. הבקשה אינה התקבלה בשל חוסר עובדות מהותיות בעניין. כיום המניה ממשיכה להיות הכי תנודתית בבורסה לניירות ערך ישראלים ומגמה זו צפויה להימשך. כיום התנודתיות של המניה עומדת על 20%-30% ליום אחד, לטענת המומחים זהו אינו השיא של תנודתיות המניה.

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן