איך מבצעים שורט באופציות, ומה הסיכון הכרוך בכך?

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

מאת: בי-ברוקר שוקי הון

מבחינה טכנית – ביצוע של שורט (מכירה בחסר) נעשה בדיוק כפי שנעשה מימוש רווחים – על ידי פקודת מכירה רגילה. מערכות המסחר יודעות לזהות כי אנו מוכרים, נכס שאינו בבעלותנו ויתריעו על כך.

מכירה בחסר של אופציות מעו”ף דורשת ביטחונות, כיוון שאנו חשופים בעצם להפסד בלתי מוגבל. חישוב הביטחונות נעשה על פי 44 תרחישים אשר קבעה הבורסה באופן גורף לכל חברי הבורסה. ישנם חברי בורסה אשר דורשים מקדם ביטחון נוסף. גובה הביטחונות אשר יידרשו במידה ונבצע מכירה בחסר, היא בסביבות 10,000 ש”ח לאופציה סביב הכסף, כאשר ככל שמתרחקים מהנקודה בה נמצא המדד (הכסף), הביטחונות הולכים יורדים אך הם עשויים לגדול בתרחיש מסוים.

הסיכון בשורט הוא הפסד תיאורטי אין סופי, כאשר מקסימום הרווח הוא התקבול המיידי המתקבל מהמכירה, אליו ניתן להגיע רק בפקיעת האופציות. השימוש במכשיר השורט הוא מסוכן ביותר ונדרש ידע רב לפני השימוש בו. ניתן להשתמש במכשיר בצורה סולידית בתוך אסטרטגיה מסוימת המשלבת קניות של אופציות בנוסף לשורט, אז הסיכון יורד לרמה סבירה וידועה מראש. חשוב להדגיש שהשימוש בשורט שלא באסטרטגיה הוא מסוכן ביותר ורצוי ללמוד טוב את התחום לפני שמתנסים בו.

**חשוב לציין כי תחום המסחר בנגזרים מוגדר כבעל סיכון מיוחד, ואינו מומלץ למשקיעים חסרי ניסיון וידע. יש לרכוש השכלה מתאימה טרם ביצוע כניסה לשוק תנודתי כמו זה.

מאמר זה מוגש לכם באדיבות מכללת בי-ברוקר שוקי הון.

פרטים אודות מחבר המאמר:

בי-ברוקר שוקי הון

כי השכלה פיננסית היא צורך ולא מותרות!

מקור המאמר: http://www.reader.co.il/article/27994/איך-מבצעים-שורט-באופציות-ומה-הסיכון-הכרוך-בכך

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן