בורסה – טיפים גדולים למשקיע הקטן

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

מאת: צביקה ברגמן

על מנת למקסם את ההשקעות מובאים בפניך עשרה טיפים על השקעה בשוק ההון.

• חלק הארי של המשקיעים מנכסים לעצמם בדרך כלל הרבה יותר ידע ויכולת לגבי היכולות שלהם בשוק ההון מאלה שיש להם באמת. נתון זה מוביל אותם להתנהג ולסחור בצורה יהירה, המובילה להפסדים. גם למשקיע הסוחר עשרים שנה בשוק ההון יש עדין מה ללמוד, וגם הוא יכול לחזות בתופעות שעדיין לא ראה.

• שמירת קשר עם תיק ההשקעות, בתוספת שליטה על מה שיש בו וזיכרון משובח, הם שילוב מנצח, המביא להפחתת האפשרויות בהן תביט על תיק ההשקעות שלך ותופתע ממה שתגלה בו לאחר זמן. לא פעם משקיע מגלה מאוחר מדי כי מניה מסוימת שרכש איבדה מחצית מערכה. מיותר לציין כי אין הרבה מה לעשות במצב כזה.

• כותרות חדשות כלכליות רעות של חברות מייצרות למשקיעים מתוחכמים הזדמנויות פנטסטיות להשקעה. ניסיון, אפשרויות פיננסיות וכושר ניתוח מעולה עשויים להוציא לדרך השקעות שיניבו בעתיד רווחים נאים, והכל בעקבות אותן כותרות. כל שעליך לעשות הוא להיות צרכן אובססיבי של מידע כלכלי.

• על המשקיע להשקיע, מלבד בניירות ערך ומכשירים פיננסים, גם במידע. מנוי על מגזינים ועיתונים כלכלים, תשלום לאתרי אינטרנט כלכליים עבור מידע או רכישת תוכנות וספרים אינם בגדר מותרות. אלה כלי עבודה חשובים, שבלעדיהם קשה מאד לבצע את המטרה שלשמה כולם מגיעים אל השווקים הללו.

• משקיע בשוק ההון המוגדר כמשקיע בהתאם לקריטריונים שנקבעו על ידי רשויות המס בישראל ישלם חמישה עשר אחוז מס על הרווחים. לעומתו משקיע שייחשב סוחר על פי אותן הגדרות, ישלם ארבעים ותשעה אחוזי מס על אותם רווחים. בבואך לפעול בשוק ההון, ועל אחת כמה וכמה אם אתה כבר פועל, מומלץ לבחון את הקריטריונים הללו.

• משקיעים רבים הנחשפים לשוק ההון לוקים ב”התלהבות של מתחילים”. ההתלהבות היא כח מניע עצום, העשוי להצית אש שאינה כבה גם עם כמויות גדולות של מים קרים והפסדים. השליטה באותה התלהבות ותיעולה למטרות לימוד השוק תקדם את המשקיע. לעומתם, משקיעים ירוקים שההתלהבות תשלח אותם להילחם בשווקים יחזרו ללא מאום.

• ישנם דוחות רבים וניתוחים לא מעטים של אנליסטים על השווקים ועל מניות או מטבעות וסחורות. למרות שהדברים נשמעים הגיוניים ונראים כמגיעים ממקור סמכותי, שאינו יכול לטעות, היו לא מעט הפתעות. על מנת להבין מה טיבם של דוחות אלה כדאי מאד לקרוא דוחות כאלה שנכתבו לפני שנה או שנתיים. יתכן מאד שתופתעו, ובמקרים מסוימים אף תצחקו.

• משקיעים מפסידים כסף בהשקעות שיש עליהן הסכמה מקיר לקיר שהן הן באמת ההשקעות הטובות ביותר. השקעות הנחשבות לוהטות מושכות משקיעים רבים, ובדרך כלל הם גם רואים רווחים בתקופה קצרה אבל נפילות מהירות ובלתי צפויות מוחקות את הרווחים הללו במהרה, כמעט ללא אפשרות לצאת. לאורך זמן אין ספק כי השקעות המכונות לוהטות בשורה התחתונה לא יהיו רווחיות.

• למשקיע המשקיע במניות בוול סטריט או בבורסות אחרות בארצות הברית, מומלץ להשאיר את הכסף בעת שהוא מוכר מניות בחשבון/פיקדון מט”ח. אומנם הפיקדון הנ”ל אינו צובר ריבית, אבל הוא הרבה יותר חסכוני מלהמיר את הכסף לשקלים ולאחר מכן שוב לדולרים על מנת לרכוש שוב מניות מעבר לים.

לפני סיום אני מבקש “להעיר ” אותך ומבקש לדעת:

-האם תיק ההשקעות שלך מנוהל או שהכסף שלך “זרוק” בחשבון באיזו קרן שפקיד השקעות אמר לך פעם שהיא טובה?

-האם אתה מטפל בכסף בחשבונות שלך ודואג שישא תשואה?

-האם אתה לומד את האפשרויות הפיננסיות הקיימות או מעדיף לשבת ביציע ולהביט על חשבון הבנק כאילו היה של מישהו אחר?

-מתי אתה מתכוון לעשות סדר בהשקעות שלך ולמקסם אותן?

בברכת השקעות מוצלחות

צביקה ברגמן

בוא לקבל טיפים על השקעות למייל חינם

www.sodot.co.il

פרטים אודות מחבר המאמר:

צביקה ברגמן, איש עסקים, סופר ומו”ל, הוא ממייסדי הפורום הכלכלי הראשון ברשת האינטרנט באתר dbursa ומעמודי התווך של קהילת שוק ההון ברשת האינטרנט הישראלית. עד כה, הוציא ברגמן לאור למעלה מ – 30 ספרים, וביניהם רבי מכר כמו “מחסכון למיליון”, “בורסה – פיצוח סודות השוק” ,”בורסה – ספר הזהב”, “כסף – שיעורים בכסף ועסקים”, “סודות שעשירים יודעים” ועוד. את כל ספריו כתב ברגמן בישראל ועל ישראל, ולכן את כל הצעותיו ניתן ליישם בישראל – בניגוד לחלק מהספרים המתורגמים.פרטים נוספים על ספריו ופועלו של ברגמן ניתן למצוא באתר www.sodot.co.il

מקור המאמר: http://www.reader.co.il/article/2990/בורסהטיפים-גדולים-למשקיע-הקטן

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן