ה-VIX ורכבת הרים אמריקאית – סקירה מעודכנת

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

מאת: אייל כרמי

ה- VIX הוא מדד אשר נגזר משוק האופציות על מדד ה- S&P 500. ה- VIX מציג את התנודתיות של ה- S&P 500 הגלומה בשוק האופציות. זאת התיאוריה.

גם הפעם בדומה לכל הרצאה ושיעור שאני מעביר אני מתייחס לתיאוריה ולאחר מכן לפראקטיקה. לימוד התיאוריה מאפשר הקמתה של תשתית איתנה לשמירה ולצבירת ידע נוסף. הפראקטיקה מאפשרת לעשות כסף. אי אפשר לעשות כסף מהתיאוריה אך היא חלק בלתי נפרד מהפראקטיקה.

בפראקטיקה ל- VIX יש מספר סגולות חשובות:

  1. תזמון השוק – MARKET TIMING- רבים טוענים שבלתי אפשרי ל”תזמן את השוק”. אני טוען שזה אפשרי בהחלט.
  2.  

  3. זיהוי רמת “העצבנות” בשוק המניות.
  4.  

  5. זיהוי רמות שפל בשוק המניות והזדמנויות בשוק וזיהוי רמות שיא בשוק המניות שצריך להזהר מהן במיוחד.
  6.  

  7. אחד האינדיקטורים החזקים ביותר למסחר יומי על חוזים עתידיים ומניות.
  8.  

  9. מרכיב משמעותי במערכות מסחר חצי אוטומטיות ואוטומטיות על חוזים עתידיים ומניות.
  10.  

הפעם אני אתמקד בסעיף 2 ומכוון שהוא הרלוונטי למצב הנוכחי בשווקים. ה- VIX נסחר בבורסה ע”י אופציות בלבד. ניתן לרכוש ולמכור אופציות CALL ו- PUT. השינויים בשוק האופציות על מדד

ה- S&P 500 משפיעות על מדד ה- VIX. הערך של ה- VIX הוא התנודתיות הגלומה של נכס הבסיס. כאשר התנודתיות הגלומה עולה יש צפי לתנועה חדה. אם המדד עלה והתנודתיות הגלומה נמוכה ופתאום התנודתיות הגלומה עולה משמעותית צפי לירידות חדות בנכס הבסיס.

בד”כ אחרי עליות של מספר חודשים התנודתיות הגלומה יורדת לערך בין 9 ל- 12. בתקופות של ירידות חדות המדד קופץ ל- 30 – 40. עלייה של 300% – 400%. אני מזכיר יש אופציות על המדד.

300% במדד הן יכולות להיות אלפי אחוזים באופציות (!)

אלו נקודות הקיצון במדד. באמצע יש תחום לא נעים שהוא בין 15 ל- 30. זה הוא תחום שבו המדדים מחפשים כיוון באגרסיביות. נכון להיום המדד עומד על 18.81. כלומר אנחנו בדיוק בסיבובים המהירים ברכבת ההרים ואחרי הירידה הארוכה שכולם מפחדים ממנה. רבים מאיתנו לא אוהבים רכבות הרים ובעיקר בגלל חוסר השליטה, המהירות וחוסר הוודאות. הרעש של הרכבת והצעקות מכניסים פחד עמוק בפנים לכל אדם אשר מחכה בטור לעלות ויש אלו המתחרטים ממש על הסף.

המסחר בבורסה הנוכחי לא שונה מההרגשה לקראת עלייה לרכבת הרים אמריקאית וזה לא ישתנה בקרוב מאוד. רמת התנודתיות הגבוהה נשמרת באזור ה- 20 וזה מעיד על רמת סיכון שאיננה מתאימה לכל אחד. מאידך, מנקודה זו יתחיל הראלי הבא לאחד הכיוונים. או למעלה או למטה.

התנודתיות אולי תשמר עוד קצת אבל בסופו של דבר יבחרו בכיוון והתנועה תחדש לאחד הכיוונים.

בנוסף ל- VIX יש את ה- VXN שהוא פחות מוכר לסוחרים. ה- VXN עובד על אותו העיקרון רק שנכס הבסיס הוא נאסד”ק 100. אחד המדדים החשובים ביותר בבורסות האמריקאיות.

ניתוח מאקרו כלכלה

השבוע פורסמו נתוני מאקרו מהותיים לכלכלה האמריקאית. כמו ה- PPI אשר מצביע על המשך עלייה בעלויות היצרן. שוק הנדל”ן עדיין לא מצא תחתית המרמז על אפשרות להמשך מחיקות על ידי בנקים ובתי השקעות.

בשבוע הבא יפורסמו נתונים נוספים על שוק הנדל”ן כאשר התחזיות מצביעות על התאוששות מסויימת בסקטור. ביום שלישי השבוע נציג הפד ינאם ויציג את מצב האומה והצפי הוא ליום תנודתית במדדים. ביום חמישי נזכה לראות את נתון הצמיחה – GDP המעודכן.

יש צפי שהנתון יעודכן מ- 1.9% צמיחה ראלית ל- 2.8% צמיחה ראלית ברבעון השני לשנת 2008. הנתון מהותי לשיעור הריבית החדש בכלכלת ארה”ב ולמטבע האמריקאי. צפי לשבוע לא פשוט למסחר.

ניתוח שוק המניות

בשבוע החולף השורטיסטים לא הקלו על הלונגיסטים. מדד נאסד”ק 100 שהוא המדד המוביל למעלה מכל המדדים נשאר על רמת התמיכה ב- 1900 נקודות ונתן תקווה להמשך עליות בשבוע הנוכחי. במהלך ימים שלישי ורביעי השורטיסטים השתדלו בכל הכוח להפיל את המדד מתחת ל- 1900 נקודות מהלך שיאפשר ללונגיסטים להפוך פוזיציות ולשנות את הסנטימנט החיובי לשלילי.

במהלך ניסיונות אלו התנודתיות עלתה באופן משמעותי ורק קניות מאסיביות ביום חמישי ושישי בלמו את ההתקפה של השורטיסטים. שוק המניות כרגע חיובי בחלקו כאשר מדד הפיננסים והדאו גונס דיי שליליים. נצטרך לראות איזה סקטור יותר חזק – הטכנולוגיה או הפיננסים.

ראה נספח

ניתוח שוק האג”ח

שוק האג”ח נהנה מירידה בתשואות עקב ירידה במחיר הפט. הצפי של שוק האג”ח הוא לירידה באינפלציה אשר תבוא לידיי ביטוי בחודשים הקרובים. שוק המניות מזהה את השינויים בשוק האג”ח ומוצא לנכון להתאים את המחירים הראליים למעלה עם צפי לירידה באינפלציה. שוק האג”ח חיובי.

ניתוח שוק החוזים העתידיים

שוק החוזים העתידיים עדיין מצביע על המשך ירידות. ההבנה של שוק החוזים היא המשך ירידות.

על החוזים למסירה בספטמבר ולדצמבר השנה יש לחץ מאוד חזק של מוכרים. ניתן להסיק מכך שיתכן והסוחרים מתגוננים (רוכשים ביטוח) או מאמינים בירידות לקראת סוף השנה. הסנטימנט השלילי עדיין חזק והלחץ היומיומי מקשה מאוד על הלונגיסטים אשר מחפשים נקודות אור בשווקים.

סיכום

המדדים בוול סטריט במגמה מנוגדת, צפי לאיחוד כוחות או למטה או למעלה. יש שתי אפשרויות:

1. לא לעלות על רכבת ההרים – לשבת על הגדר עד להתבהרות.

2. לעלות על הרכבת ולהנות מהחוויה.

לי אין את האפשרות לבחור אבל לרבים אחרים יש.

פרטים אודות מחבר המאמר:

סוחר עצמאי בניירות ערך זרים וישראלים.

מנהל תיקים ומייעץ פיננסי ללא רישיון כמותר בחוק.

מאמן סוחרים בניירות ערך זרים וישראלים.

מפעיל תוכנית האימון:

!Trade Safe – תוכנית אימון אישית להכשרת סוחרים בניירות ערך.

מרצה בסדנאות ובקורסים למסחר בניירות ערך לצורך הכנסה נוספת.

מפעיל שירות איתותים לבורסות ארה”ב בשיתוף חברת טלנירי.

כותב סקירות מאקרו כלכליות וניתוחים טכניים.

מקור המאמר: http://www.reader.co.il/article/16294/הVIX-ורכבת-הרים-אמריקאית-סקירה-מעודכנת

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן