יחס סיכון לסיכוי בעת השקעה במניות

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

מאת: מאיר ברק

טרם יום המסחר עברתם על רשימת המניות שלכם ובודדתם מספר מניות אותן אתם מעוניינים לרכוש. סכום השקעתכם מוגבל ומטבע הדברים ברצונכם להקטין את הסיכון הכספי ככל האפשר. כיצד תבחרו איזו מניה לרכוש? בין כלל הפרמטרים עליכם לבחון גם את יחס הסיכון לסיכוי.

יחס הסיכון לסיכוי נקרא באנגלית: Risk to Reward או בקיצור:RR. בהגדרתו ה – RR הוא הסכום אותו אתם יכולים להרוויח על מניה מנקודת הכניסה ועד למחיר המטרה מול הסכום אותו אתם יכולים להפסיד על מניה מנקודת הכניסה ועד לנקודת ה – Stop Loss אשר נקבעה מראש.

אם תשאלו סוחרים מקצועיים הם לרוב יאמרו לכם שהם מצפים ל – RR של לפחות 1:3. כוונתם היא שבתהליך בחירת מניה הם יקפידו לבחור מניה אשר ניתן להרוויח עליה לדוגמא 3$ לעומת הפסד אפשרי של 1$. בכדי לקבוע את ה – RR יביט הסוחר על גרף המניה היומי והתוך יומי ויבחן את נקודת התמיכה וההתנגדות הקרובות. במקרה בו נקודת התמיכה נמצאת 1$ מתחת לנקודת הכניסה ונקודת ההתנגדות נמצאת 3$ מעל נקודת הכניסה, הרי שה – RR הוא 1:3. כלומר, הסוחר יהיה מוכן להסתכן בהפסד של דולר אחד תמורת הסיכוי להרוויח שלשה דולר.

מדוע השאיפה היא לחפש RR של 1:3? מה רע ב – RR של 1:1? המטרה היא כמובן להרוויח כסף. נניח שאין לכם מושג כיצד לבחור מניות בעלות פוטנציאל סביר או אולי אתם סתם עוברים תקופה חסרת מזל בשוק קשה ולכן אתם פוגעים נכון רק ב – 50% מהמקרים. אם תעבדו עם RR של 1:1 ובנוסף תשלמו עמלות, הרי שדינכם נחרץ לשבט. לעומת זאת, אם תשמרו על RR של 1:3 הרי שעל כל דולר שתפסידו תוכלו להרוויח 3 דולר. בדרך זו גם אם תצליחו לבחור מניות נכונות רק ב – 50% מהמקרים הרי שעדיין תסיימו ברווח. כמובן שבשביל לנתח את ה – RR הנכון עליכם להבין קצת בניתוח טכני ולצבור מעט ניסיון קרבי.

אזהרה: למרות שנשמע כאילו RR גבוה ככל האפשר טוב יותר, הרי שמניסיוני יחס RR גבוה מקשה יותר על סיכויי ההצלחה. לעומת זאת יחס RR סביר של 1:3 הוא לרוב בר השגה. בנוסף, למרות ש – RR של 1:3 נשמע טוב יותר מ – RR של 1:1 הרי שימו לב שאם תצליחו רק פעם אחת מתוך 4 ניסיונות – אתם מפסידים כסף. לעומת זאת אם תסתפקו ב – RR של 1:1 ותצליחו 2 מתוך 3 פעמים – הרי שאתם מרוויחים כסף. הדרך היחידה בה אתם יכולים לבחור את ה – RR הנכון עבורכם היא דרך הניסיון. עקבו במשך זמן רב אחר תוצאותכם, בחנו את ה – RR הנכון עבורכם והתאימו אותו לשיטת המסחר המתאימה לכם. בהצלחה.

פרטים אודות מחבר המאמר:

מאיר ברק הוא סוחר מניות מקצועי בבורסות האמריקאיות. מאיר מוכר כסוחר יומי ומרצה בתחום זה המוביל בישראל. במשך שנות נסיונו הכשיר מאיר אלפי סוחרי בורסה מקצועיים בישראל. מאיר הוא מנהל קרן גידור, מנתח טכני וכתב כלכלי של עיתונים כלכליים, בנקים וגופים פיננסיים אחרים בישראל ובחו\”ל. מאיר הוא הסוחר הראשי של חברת טריידנט קפיטל מרקטס בע\”מ המספקת שירותי לימוד מסחר יומי במניות, שירותי חדר מסחר ונציגות של חברות ברוקרים אמריקאיות.

www.tradenet.co.il

www.daytrade.co.il

מקור המאמר: http://www.reader.co.il/article/635/יחס-סיכון-לסיכוי-בעת-השקעה-במניות

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן