איך להשקיע באופציות? כל המידע שאתם צריכים

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

מאת: ג’ימו לביא

כאשר אנחנו מדברים על אופציות – אנחנו מדברים על חוזים, הסכמים בין אנשים או חברות, חוזה בין 2 כיוונים עסקיים שונים. בשוק ההון ישנן למשל אופציות על מניות בשוק ה”נגזרים”, לעומת זאת ממשלת ישראל מבצעת עסקאות דומות ורוכשת אופציות של למשל חיסונים מסוימים – אופציות קיימות משלל סוגים. ישנם בתי השקעות רבים העוסקים במסחר באופציות מעו”ף – למשל ב”גאון טרייד” תוכלו לרכוש אופציות לפי אסטרטגיות שונות (עיינו באתר שלהם לפרטים נוספים).

אומנם אופציות יכולות להיות חלק ממסחר פוליטי – אך מאחר ואני כותב על אופציות של שוק ההון, אתמקד בהסבר עליהן. אופציות בשוק ההון נרכשות בדרך כלל כחלק מאסטרטגית השקה לטווחים קצרים. ישנן אופציות בעלי סיכונים גבוהים (למשל אופציה של מדד הנדל”ן שיכול להיות פחות צפוי), ויש אופציות “סולידיות” ומסוכנות פחות – כלומר אופציה פשוטה על המניות הגדולות ביותר בת”א 25 וכך אתם כביכול (באופן וירטואלי) מחזיקים בשילוב של המניות הגדולות ביותר ויכולים לישון יותר טוב בלילה.

ישנן אופציות על מניות כלשהן, אופציות על מטבע חוץ, אופציות על מדדים (כפי שפירטתי לפני כן – המדדים יכולים להיות של המעו”ף-ת”א 100 , או על מדד איגרות חוב קונצרטיות (למשל מדד תל בונד) ויש אופציות בבורסה בתל אביב המבוססות על ממדדים מחו”ל (למשל דאו ג’ונס או פוטסי 100). שמות האופציות מבוססות על שילוב של 10 אותיות ומספרים המתחילו ב 2 אותיות לועזיות (למשל TA בשביל תל אביב 25, או TV בשביל מניות של “טבע תעשיות פרמצבטיות”) עוד מספר המורכב מתו בודד המסמן את שנת הפקיעה – למשל 9 בשביל 2009 ועוד אות בודדת בשביל חודש הפקיעה (אינה התחלה של ראשי תיבות, לכן לינואר למשל יש סימן של F) ולסיום אות לועזית לסיווג, למשל C מסמן CALL ו P מסמל PUT. בסופו של דבר זה נראה משהו כזה: TA9F11850P – אופציה PUT על מדד תל אביב 25 בסכום מימוש של 11,850 שקלים חדשים לחודש ינואר 2009.

מומלץ לקרוא מדריכים מפורטים יותר למי שאינם מודעים למונחי הבסיס, למשל אופציית Call מעניקה למחזיק בה את האופציה בזמן המימוש לרכוש את נכסי הבסיס לפי הסכום המימוש (המופיע בסימול, למשל TA9U01500C).

יש להיות זהירים – כי לעיתים בשביל להרוויח באופציה צריכה להיות עליה גדולה ממש ולא כל עליה מספיקה בשביל להרוויח. ה”קומבינה” הולכת ככה, אם רכשתם אופציה של מדד מסוים והאופציה שווה 50 שקלים אבל ממוצע עלות המניות במדד הוא 180 וקניתם אופציה ל 1000 מניות – אתם צריכים לחשב את מה שתשלמו על האופציות (כלומר 50 כפול אלף שזה 50,000) וכמה עלה שווי המניות (לכן אם שווי המניות עלה ל 190 אז תכפילו זאת ב 1000 וזה 190,000) ואז לדוגמא ההוצאה הכוללת תהיה 240,000 בשביל 1000 מניות השוות 190 שקל למניה (או מדד המניות) – כלומר השווי הוא 190,000 וכאן יצאתם בהפסד, רק אם המניה תעלה למעל 240 שקל אתם תתחילו להרוויח. כדאי לקחת את הנתונים הללו בחשבון (יש נתונים רבים נוספים שכדאי לקחת בחשבון וללמוד אותם, זהו הסבר בסיסי מאוד ואני ממליץ בחום לקבל השכלה פיננסית לפני שמבצעים השקעות כאלו).

בכל מקרה כל הכתוב פה הוא בגדר הסבר כללי ועזרה וכל מה שתבצעו הוא על אחריותכם המלאה ואינני לוקח שום אחריות על השקעותיכם, לכן כדאי שתלמדו טוב את הנושאים בהם אתם מתכוונים להשקיע בהם (לפעמים לימוד טוב עוזר הרבה יותר מייעוץ של אדם בבית השקעות). בהצלחה!

פרטים אודות מחבר המאמר:

מקור המאמר: http://www.reader.co.il/article/50137/אופציות-מידע-מפורט-איך-להשקיע-ולהבין

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן