השקעות אלטרנטיביות בעולם חדש של ריביות גבוהות

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

מהי השקעה אלטרנטיבית? הכוונה להשקעה אלטרנטיבית לשוק ההון, כלומר מגוון אפיקי השקעה שאינם בשוק ההון והמתאם ביניהן לשוק ההון הוא קטן או לא קיים כלל.                                      

השקעות כאלו יכולות להיות קרנות נדל”ן מכל מיני סוגים, קרנות חוב מכל מיני סוגים, הלוואות לחברות ענק ולעיריות, קרנות גידור, פרייבט אקוויטי, קרנות למימון הליכים משפטיים, הלוואות חברתיות, הקמת תשתיות ועוד.

מדוע יש צורך בהשקעות אלטרנטיביות?

קודם כל לצורך גיוון ופיזור תיק ההשקעות למספר אפיקי השקעה שאינם תלויים אחד בשני.   ב-2022 שוק ההון ירד בצורה חדה מאד וכך גם ני”ע סולידיים כגון אג”ח מדינה (ישראל, ארה”ב, גרמניה ועוד) ואג”ח קונצרני בדירוגים גבוהים מאד, לעומת זאת מגוון רחב של השקעות אלט’ המשיכו לייצר תשואה חיובית שלא הושפעה מהסערה בשווקי ההון והפכו לעוגן הסולידי בתיקי השקעות רבים.

נכסים אלט’, בניגוד לני”ע הנסחרים בבורסה, מקבלים שערוך אחת לחודש-רבעון והם פחות תנודתיים משמעותית מני”ע, כלומר הם מורידים את סטיית התקן ואת רמת הסיכון של תיק ההשקעות.

למי בעצם מתאים השקעות אלטרנטיביות וכמה מומלץ להשקיע?

קודם כל חשוב לציין שכל הגופים המוסדיים וכל קרנות הפנסיה, קופות הגמל, קרנות ההשתלמות, פוליסות החיסכון וביטוחי המנהלים משקיעים לא מעט בהשקעות אלט’ ורובם מעלה בעקביות את שיעור ההשקעה באפיקים האלו.  בראיה שלי, כל משקיע עם תיק של למעלה מ-600,000ש”ח רצוי מאד לשלב גם השקעות אלט’.  שיעור ההשקעה מסך התיק צריך להיות 15-30%, בהתאם לצרכי המשקיע.  יש להביא בחשבון שהשקעה בקרנות אלט’ איננה נזילה וצריך לנעול את הכסף לתקופות של שנה עד 5 שנים.

איך משפיעה עליית הריבית על השקעות אלט’ ומה הצפי קדימה?

עליית הריבית המהירה פוגעת בשיערוכים ובמחירים של חלק מאפיקי ההשקעה האלטרנטיביים למשל: קרנות נדל”ן, תשתיות, קרנות גידור, פרייבט אקוויטי והון סיכון.  כיום אנו בוחנים השקעות אלט’ שצפויות להניב 8-9% שנתי לכל הפחות, ע”י וועדת השקעות חיצונית בלתי תלויה שעושה בדיקת נאותות וע”י וועדת השקעות פנימית.

ראו גם “מחפשים היכן להשקיע את הכספים הפנויים שלכם? לא מסתפקים בריבית שהבנק נותן בפק”מ?”

עליית הריבית והאינפלציה מביאות אותנו להשקיע רק אצל גופים מוסדיים ענקיים ומנוסים ובדר”כ ע”י מספר ISIN על מנת להפחית את הסיכון עבור המשקיעים שלנו. גם בסביבה הכלכלית כיום, אני לא רואה סיבה לסגת מהשקעות אלט’ שימשיכו להניב תשואות נאות לאורך שנים ולספק יציבות וגיוון בתיקי ההשקעות

כותב: אינו אלבלס- מתכנן פיננסי ויועץ משכנתאות ובעל חברת Albalance Finance ליעוץ ותכנון פיננסי במגוון נושאים.

לקבלת מידע על השקעות אלטרנטיביות אטרקטיביות: 054-5531179        albalance.co.il

 

 

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן