יתרונות שוק המט”ח

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

מאת: ירון לב ארי

מסחר בפורקס מתאפשר 24 שעות ביממה
שוק המט”ח פתוח 24 שעות ביממה, 5 ימים בשבוע. המסחר מתחיל בסידני, אוסטרליה ביום שני 8 בבוקר זמן סידני. עם התקדמות יום המסחר מצטרפים אזורים נוספים: אסיה, הונג קונג, סינגפור וטוקיו (השחקנים העיקריים), לאחר מכן המזרח התיכון, לאחר מכן אירופה, כשלונדון משמשת כמרכז המט”ח העולמי, ולאחר מכן צפון ודרום אמריקה, בה ארה”ב היא השחקן המרכזי. לאחר סיום המסחר בגוש האמריקאי, ומשם המעגל מתחיל מחדש.

רציפות המסחר מאפשרת לסוחרים בשוק זה לפעול ללא מגבלות זמן ולהגיב לאירועים בעולם ע”י ביצוע עסקה בכל זמן נתון בשונה ממסחר בבורסות בעולם המתקיים על פני מספר שעות בלבד.

נזילות
מחזורי המסחר נחלקים לשתי קבוצות: עסקאות למטרת תשלומים לצורכי סחר-חוץ ועסקאות למטרת השקעה (ספקולציה), כשמרבית העסקאות בשוק המט”ח הנן למטרת ספקולציה. הודות לנזילות הגבוהה בשוק המט”ח ניתן לפתוח ולסגור פוזיציות כמעט בכל עת (במיוחד במטבעות העיקריים).

שוק המט”ח נזיל עד כדי כך שתמיד יש קונים ומוכרים עמם ניתן לסחור. היקף המסחר היומי בפורקס גדול פי 50 מהיקף המסחר הכולל בכל בורסות ארה”ב ובגלל היקף המסחר העצום, כמעט ובלתי אפשרי להשפיע על מחירי השוק.

גישה גלובאלית
בשונה ממרבית השווקים בעולם, לשוק המט”ח אין בורסה ולכן הוא אינו מזוהה עם מיקום ספציפי כלשהו. קיימים מספר מרכזים בעולם בהם נמצא ריכוז גבוה של גופים פיננסים הפועלים בשוק זה כגון לונדון, ניו יורק, וטוקיו. עסקאות המט”ח נקשרים טלפונית ובשאר אמצעים אלקטרונים הזמינים כיום בכל מקום בעולם כך שקשירת העסקה בין הצדדים אינה קשורה למיקומם הגאוגרפי.

מינוף ובטחונות
שוק המט”ח מתאפיין במסחר רציף ובנזילות גבוהה, המאפשרים סגירת עסקאות ללא מגבלה. הודות לכך, הגופים המספקים את שירותי המסחר מאפשרים ללקוחותיהם לסחור במט”ח תוך שימוש במנוף פיננסי. גובה המינוף המקובל בשוק הנו 1:100, כלומר, הפקדה של $1,000 מאפשרת ללקוח לבצע עסקה בגובה $100,000.

חשוב לדעת שהשימוש במינוף מגדיל את הסיכון, אך בעוד ששוק המניות מתאפיין בתזוזות של עשרות אחוזים ביום, בשוק המט”ח התזוזה היומית הממוצעת במטבעות העיקריים קטנה מ- 1%. לפיכך, שימוש במינוף מאפשר השגת רווחים בתנודות מטבע נמוכות.

שוק ללא מניפולציות
היקף המסחר וזמינות המידע ניתן להסיק כי כמעט ולא ניתן להשפיע על מחירי המטבעות בשוק. על סמך ניסיון העבר, אפילו גופים גדולים כגון הבנק המרכזי של יפן אינם יכולים להשפיע על שערי המטבעות לאורך זמן בניגוד למגמה.

עלויות עסקה נמוכות
בהשוואה לשוק המניות, בו הסוחרים משלמים עמלות גבוהות עבור כל קניה ומכירה של ני”ע, בשוק המט”ח יחס העלות מול התועלת הוא הטוב ביותר בהשוואה לשאר השווקים הפיננסיים. בשוק קיימים גופים הגובים עמלות בעבור שירותים שונים, לרבות עבור חידוש עסקה יומי. המרווח הנפוץ בעסקאות המט”ח הנו 5 פיפס (0.05%-0.03%), פחות מפי 10 ממרווח המחירים המקובל במניות.

פרטים אודות מחבר המאמר:

מקור המאמר: http://www.reader.co.il/article/44514/יתרונות-שוק-המטח

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן