לסחור בשוק פיננסי ללא מתחרים

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

מאת: לירן הרשמן

במאמר הבא, אדון בתחום המסחר בשוק המטבעות העולמי, הנמצא בתנופה הולכת וגדלה בשנים אלה יותר ויותר במגזר הפרטי. מסחר בשוק המטבעות העולמי, הוא תחום הסוחף רבים חדשים משנה לשנה במטרה למצוא עבודה נוספת, עצמאות וחופש כלכלי. שוק המט”ח(מטבע חוץ) הוא השוק הפיננסי הגדול ביותר בעולם, בו נסחרים מטבעות שונים כגון האירו האירופאי, הדולר האמריקאי, הליש”ט הבריטי, והין היפני.

המסחר נעשה על בסיס שינוי השער של מטבע אחד מול מטבע אחר. השינוי בשער מול המטבע האחר משקף את הרווח או את ההפסד של המשקיע בעסקה בהתאם לסכום העסקה. בעבר מסחר בשוק היה ניתן אך ורק לבעלי סכומי כסף גדולים מאוד ולחברות שונות, אופן ביצוע העסקאות היה מורכב מאוד בהשוואה להיום. כיום התפתחות עידן הטכנולוגיה בכלל והאינטרנט בפרט, הביאו לכך שניתן להיות בזמינות למידע בכל מקום כמעט. כל אחד יכול באמצעות הטלפון הנייד להתחבר לאינטרנט ולגלוש ברשת בדיוק כמו דרך המחשב הביתי.

הסקרים גם מראים גידול משמעותי ברכישות מחשבים ניידים מול נייחים. המחירים בין הניידים לנייחים ירדו משמעותית וכיום שיעור גבוה באוכלוסייה מעדיף את הנייד. אין לי ספק שבשנים הבאות האינטרנט והטכנולוגיה יביאו אותנו ליותר מכך.

הנתונים של המסחר מסופקים באמצעות חברות רב-לאומיות המספקות מידע כגון רויטרס, בלומברג ועוד. הנתונים עוברים באופן שוטף באינטרנט ומאפשרים לכל גורם המעוניין לדעת את מחירי המטבעות ברגע נתון, להתעדכן לגבי המחיר שהם נסחרים בו בעולם ברגע העסקה. העדכון השוטף של השינויים בשוק מאפשר לנו למדוד ולתאר את הנתונים באמצעות גרפים שונים. הויזואליות של השוק שינתה ללא צל של ספק את הקלות במסחר ואת סגנונות המסחר השונים.

כיצד סוחרים בשוק המט”ח? הינך יכול כל כך בקלות לסחור בשוק המט”ח, שתוך כדי קריאת שורה זו יכולת למעשה כבר לבצע את העסקה הראשונה שלך. ישנן חברות הנקראות בשפה המקצועית ‘ברוקרים’, אלה למעשה מן מתווכים בינך הסוחר לבין השוק האמיתי. ישנן בארץ חברות ברוקרים שונות כגון, כלל פורקס, פורקס פלייס, פינקסו וכו’. כדיי לסחור דרכן עליך לפתוח אצלן חשבון מסחר, דומה מאוד לפתיחת חשבון בנק. כאשר הסכום המינימאלי להפקדה בדרך כלל עומד על 150$.

המסחר מבוצע באמצעות תוכנות מסחר מתקדמות המקושרות דרך האינטרנט וניתן לסחור בהן דרך המחשב ואף דרך הטלפון הסלולרי. ההבדלים והיתרונות של שוק המט”ח על פני שווקים אחרים באים ליידי ביטוי בפרמטרים רבים: שוק המט”ח הינו השוק הגדול ביותר בעולם, היקף העסקאות (סכום הכסף שמחליף ידיים) המוערך היומי בו עומד על כארבעה טריליון דולרים ביום. נפח מסחר עצום שאין עוד שוק פיננסי אחר בעולם היכול להתחרות בו. נפח המסחר האדיר שלו מקנה לשוק את המסחר היעיל ביותר, כמעט ולא ניתן להשפיע על מחיר השוק. גם התערבות של גופים גדולים כמו בנקים מרכזיים משפיעה על פי רוב בטווח הקצר בלבד.

המסחר בשוק המט”ח מתאפיין במסחר רציף של 24 שעות ביממה מיום ראשון בחצות (לפי שעון ישראל) ועד יום שישי בחצות. המסחר הרציף של 24 שעות רציפות, חמישה ימים בשבוע מתנהל ממסחר על פני הגלובוס החל מסידני באוסטרליה, סינגפור, טוקיו, פרנקפורט, לונדון ובסוף ניו-יורק. ומכאן חוזר שוב חלילה. רצף המסחר ייחודי ואין שוק בעל רצף מסחר שכזה. דבר המאפשר לסוחרים לפעול ללא מגבלת שעות ולהגיב לאירועים ולהתפתחויות ברחבי העולם בכל רגע נתון.

היקפי המסחר האדירים המאפיינים את שוק המט”ח, הביאו לתחרות מוגברת בין חברות הברוקרים שמצמצמת את המרווחים בין הקנייה למכירה (המרווחים שבין הקנייה למכירה מגלמים את הוצאות העסקה). וכך עלויות העסקה ירדו לרמות הנמוכות ביותר, ובמידה משמעותית, בהשוואה לכל עסקה פיננסית אחרת. בעקבות הנזילות הגבוהה עוד ניתן בכל רגע לבצע עסקה, תמיד קיימים קונים בהתאמה למוכרים. מסחר רציף ונזיל, המאפשר סגירת פוזיציות בכל תנאי שוק מול כל אירוע או הודעה בעולם.

יתרון שבעקבותיו יכולים הגופים המספקים את שירותי המסחר להציע ללקוחות לסחור בעזרת מינופים. כלומר ניתן לסחור בהיקפים גדולים יותר ממה שיש לסוחר בפועל בחשבון. לשם כך המשקיעים נדרשים להקצות ביטחונות. שכיום הם נמוכים בהרבה מבעבר. כיום ישנם גופים המספקים מינוף של פי 200 מהיקף הביטחונות משמע מסך החשבון בפועל.

לדוגמא, אם בחשבונך ישנם 10,000 דולרים תוכל לבצע עסקה של 2,000,000 דולרים (לא מומלץ ומסוכן מאוד, אבל אפשרי). יתרון נוסף הוא זמינות המידע והעברת הנתונים בשוק המט”ח.

המידע על מחירי הכסף מועבר בזמן אמת ובאמצעים אלקטרוניים לערוצי תקשורת כגון: תחנות טלוויזיה, רשת האינטרנט, רשתות רדיו, עיתונות וכדומה. אין ספק ששוק המט”ח הוא השוק המתקדם והגדול ביותר מבין השווקים הפיננסים.

שוק המושך אחריו בכל עת עוד ועוד יותר משקיעים. התנופה וההתפתחות המואצת של עולם הטכנולוגיה והתקשורת בכלל והאינטרנט בפרט, מרחיבים משמעותית את השוק ואת המסחר בו עם כל שנה חולפת.

בשנים האחרונות יותר ויותר משקיעים מהמגזר הפרטי נוספו לשוק, אולם סטטיסטית 90% מהסוחרים הפרטיים לא שורדים בשוק זה לאורך זמן. לכן בל נשכח שאם הקלות והפשטות בא גם הסיכון. חשוב לזכור שמסחר במט”ח הינו מקצוע לכל דבר ועל מנת להצליח במקצוע זה כבכל מקצוע אחר מומלץ לרכוש את ההשכלה המתאימה, להכיר את השוק ואת אסטרטגיות המסחר על בוריים.

פרטים אודות מחבר המאמר:

לירן הרשמן הינו אנליסט במכללת פסגות- מכללה המתמחה בלימודי שוק ההון ואומנות המסחר www.psagot.org

סוחר המתמחה בשוק מטבעות החוץ והמסחר הממונף במדדים וסחורות, בשיטת הניתוח הטכני.

עוסק בעיקר במסחר מקצועי תוך יומי – סקלפינג.

מקור המאמר: http://www.reader.co.il/article/28897/שוק-פיננסי-ללא-מתחרים

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן