מדדים שונים בבורסה בתל אביב

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

מאת: פרופיט שרותים פיננסיים

דאו ג’ונס, ת”א 25, טל תק, יתר; כולם מדברים על מדדים אבל רובינו לא בטוחים לחלוטין מה משמעות הביטויים האלה. למי שרוצה לללמוד, עבור מי שלא בטוח אספנו כאן מספר מושגים המתייחסים לבורסה בת”א ואפילו מספר מילים על אחריות חברתית. מדד תל-טק: מדד הכולל מניות חברות בהם מתקיים לפחות אחד מהתנאים הבאים:

 •חברת מחשבים שפעילותה היחידה היא פיתוח – תקשורת, אינטרנט, או מוצרי תוכנה.מדד זה כולל חברות העוסקות בפיתוח תוכנה עבור לקוחות, בתנאי שלחברה יש בעלות בתוכנה, אפילו חלקית ובתנאי שהפיתוח מציג חדשנות טכנולוגית.

•חברת אלקטרוניקה שפעילותה היחידה היא ייצור ציוד בתחומים – תקשורת, אלקטרוניקה, רובוטיקה, אופטיקה, או ציוד רפואי. על החברה לייצר מוצרים פרי פיתוח עצמי ועל הפיתוח להיות כרוך ברמה גבוהה של חדשנות טכנולוגית.

•חברה שפעילותה היחידה היא מחקר ופיתוח בתחומי מדעי החיים, ביוטכנולוגיה, או טכנולוגיה חקלאית. מדד טל-טק 15: מדד הכולל את חמש עשרה המניות מבין כל המניות הנכללות במדד תל-טק, אשר שווי השוק שלהן הוא הגבוה ביותר ובנוסף, הן נכללות ברשימת מאתיים המניות שלהן המחזור היומי ההמוצע הגבוה ביותר. מדד ת”א 25: מדד זה מהווה את נכס הבסיס למסחור באופציות וחוזים עתידיים. במדד נכללות עשרים וחמש המניות שלהן שווי השוק הגבוה ביותר בימים-15.6 ו-15.12. המדד מתעדכן כל חצי שנה. בנוסף, על 25 המניות המרכיבות את המדד להכלל ברשימת 200 המניות שלהן המחזור היומי הממוצע הגבוה ביותר.

משקל המניה בממד נקבע על פי שווי השוק היחסי שלה, לעומת סך שווי השוק של שאר עשרים וחמש המניות המוכלות במדד, עד מגבלת-9.5% למניה בודדת. מדד ת”א 75: שבעים וחמש המניות אותן כולל המדד הן בעלות שווי השוק הגבוה ביותר, שאינן נכללות במדד ת”א 25 ואשר נכללות ברשימת 200 המניות. מדד ת”א 100: המדד כולל את כל המניות שנכללו במדד ת”א 25 ובמדד ת”א 75. מדד ת”א הבנקים: מדד זה מכיל את חמשת מניות הבנקים המסחריים, שלהם שווי השוק הגבוה ביותר. מדד השחרים: הוא מדד אג”חים (אגרות חוב) ממשלתיות לא צמודות בריבית קבועה. מדד זה כולל את כל האג”חים מסוג שחר הנסחרות בבורסה לניירות ערך (ת”א). מדד פיננסים 15: כולל את חמש עשרה מניות הפיננסים הגדולות, מתייחס לביטוח ולבנקים. מדד נדל”ן 15: כולל את חמש עשרה מניות הנדל”ן הגדולות. מדד יתר 30: כולל את 30 מניות היתר להן שווי השוק הגבוה ביותר, מבין רשימת 200 המניות הסחירות ביותר בבורסת ת”א. למניית ה”יתר” מחזורי מסחר קטנים. מדד יתר 150: המדד מכיל את מאה חמישים מניות היתר להן שווי השוק הגבוה ביותר מבין רשימת 350 המניות הסחירות ביותר בבורסה. מדד מעלה: “מעלה” הוא ארגון המדרג חברות במשק על פי רמת תרומתן לקהילה וגילויי אחריות בנושאים כגון איכות הסביבה או בטיחות בעבודה. מדד זה מורכב מעשרים החברות בעלות התרומה החברתית המשוקללת הגבוהה ביותר בבורסת ת”א. מטרתו של המדד הנה יצירת כלי עבור משקיע אתי, המעוניין להשקיע בחברות הפועלות למען הקהילה ולהגביר את החשיפה לנושאי אחריות קהילתית, חברתית וסביבתית. אז מי אמר שבבורסה עוסקים רק בניהול תיק השקעות או רק בבכסף? אין במידע לעיל משום הנחיה, המלצה מקצועית או יעוץ כלשהם.

פרטים אודות מחבר המאמר:

פרופיט שירותים פיננסים הינה החברה הפרטית המובילה בישראל לשיווק והפצת ביטוח, מוצרי השקעות, חסכון, פנסיה וגמל. מומחים לביטוח משכנתא ולניהול תיקי השקעות,ניהול השקעות וקופות גמל

מקור המאמר: http://www.reader.co.il/article/34050/מדדים-שונים-בבורסת-תל-אביב

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן