מהו בעצם שוק ההון? ומה תפקידו של הכסף שלנו בשוק ההון?

מהו בעצם שוק ההון? ומה תפקידו של הכסף שלנו בשוק ההון?

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

מהו בעצם שוק ההון?

תנו לנו להסביר בקצרה ובפשטות, מהו שוק ההון, ואיך ניתן להשתתף בחגיגה.

שוק ההון נשמע למי שלא מכיר כנושא מורכב ומסובך, שרק בעלי מקצוע פיננסי מסוגלים להשתתף בו,
האמת היא שכיום זה לא נכון ואפילו מטעה. המון אנשים מעוניינים לדעת מהו בעצם שוק ההון ואיך ניתן להשתתף, להשקיע ולהרוויח. בעקבות השינויים בהרגלי צריכת המדיה, מליונים רבים מצטרפים לחגיגת ההשקעות עם ידע וכלים שעוזרים להם למנף את המידע לכדי ניהול תיק השקעות אמיתי ומרווח.

גם אם אין לכם תיק השקעות או מניות בבורסה -הכסף שלכם נמצא בשוק ההון – הכיצד? פנסיות, קרנות ועוד אפיקים שבהם משקיעים גופים שמנהלים לכם את הכסף בעל כורחם. כל עובד במדינת ישראל מחוייב להפריש אחוז מסויים לקרן הפנסיה שלו. וכאשר יגיע לגיל הפרישה כסף זה אמור לממן אותנו באופן מלא כאשר נפרוש ולא נתפרנס מעבודה. תהליך זה קורה כמובן ע”י השקעה של הכסף במשך כמה עשרות שנות העבודה של אדם ממוצע, כאשר המטרה היא להניב מספיק כסף על מנת לחיות ממנו בגיל הפרישה ע”י השקעות נכונות שיממנו את רמת חיינו.

במה מושקעים כספי הפנסיה שלנו בשוק ההון?

בעיקר אג”ח ממשלתי, אך גם במניות, באג”ח קונצרני והלוואות, נדל”ן, ועוד.

עוד דבר אשר מאפיין את החיסכון לפנסיה היא הטווח הארוך, כאשר לטווח זה עשרות שנים, למרות הסיכון של ההשקעה, למשל כמו בשנת הקורונה שראשונה (אנחנו כבר באמצע השניה), ירדו מאוד הבורסות, אךלאחרונה התחילו לתקן שום ולחזור לרווחים. גם אם הבורסה יורדת – לטווח הארוך סביר שיהיה תיקון והכסף יחזור ואף יצמח. כמובן שאין שום דבר מובטח.

 

הסיכון בהשקעות בפנסיה

הבעיה העיקרית עם העובדה שגופים פרטיים בלתי נשלטים על ידינו מנהלים לנו את הפנסיה היא הסיכון הגבוה לאובדן כספים. כפי שראינו במשבר הפריים בארצות הברית בשנת 2008, שהגיע עד אלינו.
אומנם לא נפגענו כמו המון אנשים בעולם אבל כן הפנסיות שלנו שהיו מושקעות במדדים ואג”ח שמנוהל בבורסות האמריקאיות, מחקו מליארדים של שקלים מקופות הפנסיה שלנו.
הבעיה העיקרית היא שאין לנו שליטה לאן הכסף שלנו הולך, אנחנו סומכים על ה”מקצוענים”
שיעשו את העבודה הנכונה והתיק יהיה רווחי. לצערינו הרב משברים ביטחוניים, פיננסיים, ורפואיים מתרחשים כל הזמן ובמקומות האלה הפנסיות של כולנו מפסידות מכיוון שהכסף שלנו מושקע בצורה הכי גרוע שיש, “כל הבייצים בסל אחד”, אין חלוקה לאפיקים אחרים, אין השקעות בחברות או סטרטאפים, נדל”ן, נכסים דיגיטליים, או אפיקים הרבה יותר רווחיים מהבורסה שנותנת לנו אחוזים בודדים על הכסף שלנו בזמן שמנהלי הקרנות פנסיה מתעשרים על חשבוניינו, הצרה שאין ביכולתינו לקבוע איכן יושקע כספינו, אומר שמראש אנחנו מוותרים על כל זכות על הכסף שלנו במקרה של אובדן. הנגזרת הבלעדית מהמצב הזה הוא סירחון לוביסטי פוליטי כלכלי, מהלך ששיעבד את כל מדינת ישראל לחוק שקובע כי חברות רווחיות יקבלו 100 אחוז מכספי הפנסיה שלנו, לניסויים ולהשקעות נוסטרו מסוכנות!

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן