ניהול תיקי הון 101 – מה זה אומר בעצם, מדריך למתחילים

ניהול תיקי הון 101 - מה זה אומר בעצם, מדריך למתחילים

בואו ללמוד מהטובים ביותר את המערכת המתקדמת ביותר לסחר און ליין

באופן כללי ניהול תיקי השקעות או “ניהול תיקי הון”, הוא השקעה כספית בניירות ערך, שבעתיד אמורים להניב לך תשואה על הכסף שהשקעת. עד כאן במובן המופשט של המילה. ועכשיו ניכנס קצת למורכבויות.

סוגי השקעות בניהול תיקי ההשקעות

ישנם כמה סוגים של השקעות: מניות, אגרות חוב, קרנות נאמנות, תעודות סל, ועוד.

ניתן להנהל תיקי השקעות באופן עצמאי (אפילו דרך אפליקציות, דרך הבנק, דרך יועצים, או דרך בתי השקעות שגם מחזיקים אנליסטים שאמורים לחזות עפ”י נתונים רבים כיצד להניב תשואות גבוהות יותר על הכסף שלכם. ו.. “אמורים” זוהי מילת מפתח, אין שום דבר בטוח בשוק ההון, אמנם מידע ומחשבה יגדילו בסבירות גבוהה את הצפי לרווח, אך עדיין עניין זה נשאר ספקולטי.

ישנם אף בתי השקעות אשר נעזרים ומעסיקים יועצים אשר “צמודים” לתיקי השקעות מסויימים, אשר מתרטם הינה לעקובאחר הנעשה בשווקים דינאמיים בהתאם לתרחישים עולמיים ולהגיב בזמן אמת.

כח קנייה של 300 מיליארד ש”ח

עפ”י הערכות בישראל מנוהלים תיקי השקעות בסר גודל של 300 מיליארד ש”ח, כאשר 200 מיליארד ממהם ע”י גופים מוסדיים, ועוד 100 מיליארד ע”י גופים פרטיים. (כך עפ”י הערכות). ככל שהגוף מנהל יותר כסף, ויכול להציע יותר כספי משקיעים – כך הוא יקבל בד”כ תנאים טובים יותר להשקעה, אשר בסופו של דבר יגיעו גם אל המשקיעים עצמם.

עם זאת, כמובן ניתן להנל תיקים באופן עצמאי ובלתי תלוי.

מכשירים פיננסיים בניהול תיקי השקעות

אפיקי ההשקעה הניבול תיקי השקעות מכונים “מכשירים פיננסיים”  -ובעצם מדובת בכלי שיכול להניב עבורך הון בעבור ההשקעה שלך. כמו  למשל: מניות, איגרות חוב, חוזים עתידיים, אופציות, קרנותנאמנות, תעודות סל, ועוד.

מהי מניה? מניה היא בעצם בעלות על חברה מסויימת אשר מקנה לרוכש אותה חלק מהרווחים של אותה חברה, כמובן ביחס לנתח  החברה שרכש. בעלי מניות בחברה אף רשאים להשתתף בדיונים ולהיות חלק מלקיחת ההחלטות בחברה.

עוד באותו נושא

ציפור פיננסית לחשה לי

כמיטב המסורת, אנו מביאים בפניכם את המיטב מדפים כמו “ציפור פיננסית” ו”זיק לחופש הכלכלי”.. דפים מעולים עם מידע נהדר שאנחנו

החופש הכלכלי שלכם מתחיל כאן

חיסכון פנסיוני – החופש הכלכלי שלכם לגיל הפרישה. המידע המופיע מטה מתוך פוסט שהעלה טל יבלון בדף הפייסבוק “צועדים עם

להשארת פרטים

דילוג לתוכן